Humanize Finance

De waarde(n) van CommonEasy: deel 3

Lees hier Deel 1: Dankbaarheid, van betekenis zijn en vertrouwen op de kracht van samen

Lees hier Deel 2: Je bent welkom met jouw verhaal

Veel moet je zelf doen. Dat betekent echter niet dat je het ook alleen moet doen

Dit is moeilijk voor ondernemers

Het is natuurlijk ontzettend moeilijk voor ondernemers: toegeven dat het niet lukt. Je hele leven rust op de overtuiging dat jij het zelf kan. Jij weet wat je wilt en daar ga je voor. 

Alleen nu komt het moment dat het beter is om die hulpvraag te stellen. Om het niet alleen te doen.

Dat is natuurlijk ontzettend lastig. 

Dat is voor onze community ook uitdagend. We willen elkaar juist graag helpen, alleen dat lukt niet als er geen hulpvraag is. 

In plaats van je op te rapen van de grond, hadden we samen wellicht kunnen voorkomen dat je zou vallen.

Check check check

We vangen elkaar natuurlijk op als het fout gaat, maar mooier is als we elkaar kunnen helpen voordat het goed fout gaat. Dus in plaats van je op te rapen van de grond, kunnen we samen wellicht voorkomen dat je valt. Misschien kan een klein zetje in een andere richting je wel in een werkbare balans houden.

Dit nemen we serieus. Stel dat  we problemen kunnen tackelen, dan kunnen we nog waardevoller zijn voor elkaar. Niemand vind het namelijk fijn om hulpbehoevend te zijn. Bovendien vinden we het allemaal fijn als we sparen, geld overhouden en dat niet nodig is om elkaar support te geven. 

De check-in is daarom een win-win-win.

We willen het graag makkelijker maken om bij CommonEasy de hulpvraag te stellen. Daarom hebben we een halfjaarlijkse check-in in het leven geroepen. Even in een paar klikken aangeven hoe het met je gaat. Een coach kijkt hiernaar en met de input gaan wij als CommonEasy aan de slag. 

Bijvoorbeeld door een 1-op-1 gesprek  aan te gaan.

Maar het kan ook zijn dat we een terugkerend patroon zien en zien dat de hele community een bepaalde uitdaging deelt. Met die informatie kunnen we iets! Zo kunnen we bijvoorbeeld als netwerk trainingen en workshops organiseren die bij die uitdagingen aansluiten. 

Van deze check-ins hebben we al veel geleerd en zullen we in de toekomst nog veel meer leren. We kijken ernaar uit om de geleerde lessen nog beter te delen met de community. Zo kunnen we de betrokkenheid vergroten en nog waardevoller zijn voor elkaar .

De goede kwaliteiten zien in elkaar en daarop inzetten, is natuurlijk iets bijzonders. Dat we daarbij samen  iets kunnen doen, wat ook nog eens het beste in onszelf aanspreekt, is extra mooi. Daar mogen we dankbaar voor zijn.

Humanize finance

Waarom zou je nog langer meedoen aan het in stand houden van een systeem dat ten koste gaat van onszelf? Veel leden die CommonEasy vinden, zijn daar wel klaar mee. Dat het anders kan, bewijzen we samen.

Fijn jullie gevonden te hebben; weg bij die logge, onduidelijke, dure, uitbuitende systemen.

Ineke Hanegraaff

Daarom zijn we begonnen aan onze missie. 

De app maakt het mogelijk om van jouw eigen netwerk een vangnet te maken voor de beste support. Geen gedoe, gewoon easy. Financiële zaken moeten inzichtelijk en transparant zijn,  en jouw grip geven op jouw zaken. 

Mensen willen juist heel graag helpen. Het is een kleine moeite en geeft grote voldoening.

Luister hier de Gebakken Peren-podcast (Studio George) met Jip, over producten maken voor hoe mensen eigenlijk echt werken.

Onze app doet dat voor jou, zodat jij kan blijven doen wat jij het beste kan als mens:

Empatisch zijn, creatief meedenken, luisteren, echte aandacht geven en warme support bieden. Klaar staan voor een ander, steun bieden zoals je die zelf ook graag zou ontvangen!

Daarom werken we elke dag aan onze app en zijn we dankbaar we dat samen met zo’n diverse en gedreven community kunnen doen. 

Meer dan welkom!

Lees hier Deel 1: Dankbaarheid, van betekenis zijn en vertrouwen op de kracht van samen

Lees hier Deel 2: Je bent welkom met jouw verhaal

Femke Treep

20 september 2021

Reacties