CommonEasy is betaalbaarBetaalbaar Met CommonEasy heb je grip op je geldGrip Met CommonEasy scoor je makkelijk karma puntenEasyKarma

Jouw situatie krijgt de support die het verdient!

Hoe maak je melding van je arbeidsongeschiktheid?

Hoe doe ik een beroep op mijn backup?

Via het platform kun jij je ziek melden. Je vertelt wat er gebeurd is en waarom je niet meer kunt werken.

Na het ontvangen van jouw situatie

Melding

Werken gaat even niet. Je meld je situatie binnen 2 weken op CommonEasy. Daar helpen we je graag bij. Binnen 2 weken

Situatie Check

CommonEasy checkt of je voldoende informatie bij je situatie gegeven hebt. Als we meer informatie nodig hebben nemen wij binnen 2 werkdagen contact met jou op. Daarna delen we je situatie met je netwerk. Binnen 2 werkdagen

Eigen buffer

We rekenen erop dat jij de eerste maand van je arbeidsongeschiktheid zelf opvangt. Eerste maand

Eerste vergoeding

Je ontvangt je eerste vergoeding vlak na de 28e van de eerstvolgende maand na je melding. Eerstvolgende maand

Maandelijkse vergoeding

Je ontvangt per maand een vergoeding van je netwerk. Het kan zijn dat we in deze periode om een update over je herstel vragen. We willen graag weten of je netwerk of wij je ergens mee kunnen helpen. Elke maand tot 24 maanden lang

Je kunt weer aan de slag

Op de Situatiepagina kun jij je netwerk bedanken voor hun steun. En geloof ons, dat vinden ze leuk om te horen! Om wederkerig te blijven met de anderen in jouw backup dien je per situatie 12 maanden deelnemer te blijven of te zijn geweest.

Wat als ik bezwaar op de situatie heb?

Als jij bezwaar op de situatie hebt dan kun je dat bij de situatie aangeven. Iedereen uit jouw netwerk kan bezwaar maken. Afhankelijk van het bezwaar onderneemt CommonEasy een passende actie. Hieronder laten we zien hoe dat er uit ziet.

Wat gebeurt er na bezwaar op de situatie?

CommonEasy checkt bezwaar

CommonEasy checkt of het bezwaar reëel en voldoende onderbouwt is. Als we meer informatie nodig hebben nemen wij binnen 24 uur contact met jou op. Binnen 24 uur

Hoor en wederhoor

De indiener van de situatie wordt bij bezwaar eerst om een reactie gevraagd. Zo voorkomen we misverstanden. Binnen 1 week

Second opinion

Heeft de hoor-en-wederhoor-fase het bezwaar niet opgelost? Dan vraagt CommonEasy een onafhankelijke keuringsarts of expert om een beoordeling over de situatie te geven. De uitkomst hiervan bepaalt of de vergoeding voortgezet wordt. Is de uitkomst neutraal? Dan organiseert CommonEasy een stemming onder het netwerk. Binnen 3 weken

Besluit

Op basis van de second opinion, of de stemming, besluiten we of de situatie vergoed blijft worden of niet. Binnen 1 maand

“Met CommonEasy bepaal ik zelf wat ik wil opvangen.”

Kim van den Berg
Permanent Beta