Wat gebeurt er als ik ziek word, maar mijn netwerk niet groot genoeg is om mij te helpen?

Het kan voorkomen dat je situatie niet voor 100% gefinancierd kan worden door jouw netwerk. Dan wordt het geld dat al gespaard is door jouw netwerk gebruikt om je zo … Lees verder!

Willem Berings

20 september 2017

Wat betekent mijn support voor een situatie?

Jouw support laat zien dat je de persoon steunt die de situatie heeft ingediend. Het netwerk begint pas met bijdragen als de situatie 2 weken is gepubliceerd binnen het netwerk. … Lees verder!

Florian de Ridder

14 juni 2017

Wat als ik twee keer achter elkaar ziek word?

Het backup voor arbeidsongeschiktheid is nu nog voor maximaal 24 maanden. Indien de deelnemer binnen het half jaar na zijn laatste ontvangen vergoeding opnieuw ziek wordt dan zullen het aantal … Lees verder!

Jip de Ridder

19 april 2017

Krijg ik bij ziekte een schenking of een uitkering?

Als je ziek bent krijg je een schenking die bestaat uit giften van andere leden uit jouw cirkels. Daar hoef je dus geen inkomstenbelasting over te betalen en geen schenkbelasting … Lees verder!

Jip de Ridder

19 april 2017

Wat gebeurt er als ik arbeidsongeschikt word?

Als je niet kan werken door ziekte kan je op CommonEasy een situatie melden. Klik hier voor een overzichtelijke uitleg.

Florian de Ridder

23 maart 2016

Wordt alles vergoed als ik een situatie indien voor mijn gadget?

Bij het instellen van je backup geef jij je wenselijke dekking en een maximale bijdrage aan een ander in je cirkels op. Bij een backup voor gadgets is je wenselijke … Lees verder!

Jip de Ridder

19 november 2015

Hoe zit het met mijn privacy als ik een situatie indien?

Als jij een situatie indient dan wordt de informatie die in je situatie staat gedeeld met je netwerk. CommonEasy probeert een perfecte balans te vinden tussen privacy en sociale controle. … Lees verder!

Florian de Ridder

18 november 2015

Kan iemand misbruik van CommonEasy maken?

Die kans bestaat helaas altijd, maar CommonEasy minimaliseert de kans hierop met een aantal factoren: Sociale controle: iedereen in het netwerk wordt door iemand gekend en vertrouwt. Dit is je vertrouwde … Lees verder!

Florian de Ridder

18 november 2015

Helpt CommonEasy bij problemen?

CommonEasy neemt haar faciliterende taak serieus en wil het organiseren van autonomie in zekerheid zo simpel mogelijk maken. CommonEasy gelooft in de goedheid van de mens. Mensen willen samenwerken en elkaar helpen, maar dan … Lees verder!

Florian de Ridder

18 november 2015

Kost het beoordelen van situaties veel tijd?

Geen zorgen, dat hoeft niet. Wij willen het juist makkelijker voor je maken 😉  Bij een backup voor Arbeidsongeschiktheid hoef je alleen een situatie te beoordelen als iemand bezwaar heeft gemaakt tegen … Lees verder!

Florian de Ridder

18 november 2015

Hoe dien ik een situatie in?

Hier vind je alle informatie over het indienen van een situatie.

Florian de Ridder

18 november 2015

Wat als ik mijn telefoon al heb laten repareren voordat ik de schade aan de groep bekend gemaakt had?

Geen zorgen, dat geeft niks. Soms kun je nou eenmaal niet wachten. Daarom mag je een situatie ook melden nadat jij hem zelf al opgelost hebt. 

Florian de Ridder

18 november 2015

Is mijn saldo altijd voldoende hoog om andere mensen te helpen?

Voor het berekenen van de maandelijkse inleg nemen we een ruime veiligheidsmarge. Toch is er in de eerste paar maanden van deelname een kleine kans dat jij te weinig saldo … Lees verder!

Florian de Ridder

18 november 2015