Wat gebeurt er als ik ziek word, maar mijn netwerk niet groot genoeg is om mij te helpen?

Het kan voorkomen dat je situatie niet voor 100% gefinancierd kan worden door jouw netwerk. Dan wordt het geld dat al gespaard is door jouw netwerk gebruikt om je zo goed mogelijk te helpen. 

In je Dashboard kun je zien hoeveel procent dekking je hebt. Als dit niet voldoende voor je is, dan raden we je aan om nieuwe vrienden toe te voegen. Zo groeit je eerste cirkel en neemt je dekking exponentieel toe. Lees hier tips over wie je in je eerste cirkel toe kunt voegen. 

Was dit nuttig?

Wat als ik twee keer achter elkaar ziek word?

Het backup voor arbeidsongeschiktheid is nu nog voor maximaal 24 maanden. Indien de deelnemer binnen het half jaar na zijn laatste ontvangen vergoeding opnieuw ziek wordt dan zullen het aantal vergoede maanden van de vorige ziekteperiode optellen bij de nieuwe ziekteperiode. Eerder aaneengeschakelde ziekteperiodes tellen eveneens mee.

 

Was dit nuttig?

Krijg ik bij ziekte een schenking of een uitkering?

Als je ziek bent krijg je een schenking die bestaat uit giften van andere leden uit jouw cirkels. Daar hoef je dus geen inkomstenbelasting over te betalen en geen schenkbelasting omdat ze onder de schenkbelastingvrijstelling vallen.

Was dit nuttig?

Wordt alles vergoed als ik een situatie indien voor mijn gadget?

Bij het instellen van je backup geef jij je wenselijke dekking en een maximale bijdrage aan een ander in je cirkels op. Bij een backup voor gadgets is je wenselijke dekking het totale bedrag aan vergoedingen dat jij per half jaar van je netwerk kan ontvangen. We kijken altijd naar het totaal ontvangen vergoedingen van de afgelopen zes maanden om te kijken of jij je dekking niet al overschreden hebt. De vergoeding is nooit hoger dan de schade zelf of dan je dekking. Hieronder zie je twee situaties.

Schade kleiner dan dekking
Vergoeding bij schade groter dan dekking.

Op basis van deze maximale bijdrage komt een dekking tot stand. Bij het berekenen van de dekking van je situatie gebruiken wij altijd instellingen die minstens zeven dagen geleden gemaakt zijn. 

Was dit nuttig?

Hoe zit het met mijn privacy als ik een situatie indien?

Als jij een situatie indient dan wordt de informatie die in je situatie staat gedeeld met je netwerk.

CommonEasy probeert een perfecte balans te vinden tussen privacy en sociale controle. Jij bepaalt welke informatie je over je situatie wilt delen. Het kan zijn dat de situatie onvolledig is, dan helpen wij je om de situatie compleet te maken.

Alle data en gedeelde informatie blijft binnen CommonEasy en wordt niet verkocht aan derden. Dat hoeft ook niet, want we zijn onafhankelijk. En worden voor onze diensten vergoed door jouw abonnementskosten.

Was dit nuttig?

Kan iemand misbruik van CommonEasy maken?

Die kans bestaat helaas altijd, maar CommonEasy minimaliseert de kans hierop met een aantal factoren:

  • Sociale controle: iedereen in het netwerk wordt door iemand gekend en vertrouwt. Dit is je vertrouwde eerste cirkel. Ga alleen een connectie met mensen aan als je diegene kent en vertrouwt.
  • De kracht van het netwerk: Jij verzekert jezelf met je netwerk, en niet met een traditionele verzekeraar. Dit zorgt voor meer betrokkenheid!
  • Bezwaar indienen op een situatie: Wordt er een situatie ingediend en vertrouw je de zaak niet? Dan kun je bezwaar indienen en gaat CommonEasy opvolgen. Meer informatie daarover vind je hier.
  • Bezwaar op jouw situatie: CommonEasy onderzoekt beide kanten van het verhaal en betrekt indien nodig een onafhankelijk expert bij de situatie om deze goed op te lossen. Meer informatie vind je hier.

 

 

Was dit nuttig?

Helpt CommonEasy bij problemen?

CommonEasy neemt haar faciliterende taak serieus en wil het organiseren van autonomie in zekerheid zo simpel mogelijk maken. CommonEasy gelooft in de goedheid van de mens. Mensen willen samenwerken en elkaar helpen, maar dan moet het wel makkelijk en eerlijk zijn. Heb je onze hulp nodig? Dan kun je contact met ons opnemen via de chat. 

Wil je weten hoe wij problemen bij bezwaar op een situatie oplossen? Klik dan hier.

Was dit nuttig?

Kost het beoordelen van situaties veel tijd?

Geen zorgen, dat hoeft niet. Wij willen het juist makkelijker voor je maken 😉 

  • Bij een backup voor Arbeidsongeschiktheid hoef je alleen een situatie te beoordelen als iemand bezwaar heeft gemaakt tegen de vergoeding. 
  • Bij een backup voor Gadgets vragen we je om een situatie te beoordelen, maar dit is vrijwillig. Kies je ervoor om niet te stemmen? Dan stem je automatisch in met een vergoeding.

Ontvang je een melding van een nieuwe situatie in je netwerk? Hou er dan rekening mee dat je elkaar niet hoeft te helpen met geld. Soms werkt een praktische oplossing ook heel goed. 

Wil je geen e-mails ontvangen over situaties? Deze en ander meldingen kun je aanpassen bij je Account

Was dit nuttig?

Is mijn saldo altijd voldoende hoog om andere mensen te helpen?

Voor het berekenen van de maandelijkse inleg nemen we een ruime veiligheidsmarge. Toch is er in de eerste paar maanden van deelname een kleine kans dat jij te weinig saldo hebt om connecties te helpen. In dit geval zal jij niet kunnen bijdragen aan de hulp van je connectie, want een negatief saldo opbouwen is niet mogelijk.

Was dit nuttig?