Wat als mijn gadget stuk gaat terwijl ik een nieuwe wil kopen?

Na een avondje stappen was Wouter op weg naar huis.  Om sneller thuis te zijn was er langs de oprit van de brug een afsnijdroute ingezet. Deze route door het gras en heuvelafwaarts leidde tot een valpartij en helaas tot een onbruikbare telefoon.

Situatie Wouter

Het telefoon had een vervangingswaarde van 400 euro, maar Wouter had al een plan om dit toestel te vervangen. Dus stelde Wouter voor om de periode dat hij moest wachten dat het nieuwe toestel uit kwam te overbruggen met een goedkoper toestel. Van zijn netwerk krijg hij een vergoeding voor een toestel van 40 euro. Zo was Wouter bereikbaar tijdens de twee weken dat hij moest wachten en bespaarde zijn netwerk met een slimme oplossing.

Op CommonEasy spaar je samen om elkaar te kunnen helpen bij pech. Dus je bouwt een reserve in je eigen wallet op als er niks gebeurd! Dit betekent ook dat het loont om slimmere oplossingen te kiezen, want de besparing is direct voor jou en je netwerk.

Wat gebeurt er nadat ik een situatie indien voor mijn gadget?

Na het indienen van een situatie heeft jouw netwerk de mogelijkheid om je situatie te bekijken en te stemmen voor een vergoeding. Als er na twee werkdagen geen stemmen tegen zijn dan krijg je een vergoeding voor de geleden schade. Zijn er wel tegenstemmen? Dan wordt de stemmingsperiode verlengt met twee werkdagen en krijgen bovendien de connecties in jouw netwerk die nog niet gestemd hebben een herinnering. De schade zal niet vergoed worden als tien connecties of meer dan 50 procent van de connecties die gestemd hebben tegen de vergoeding zijn.

Proces stemmen bij gadgets

 

Als je connecties vinden dat de situatie recht geeft op een vergoeding dan zal je schade, eventueel verminderd met de gemiddelde klunsfactor, vergoed worden.

Wordt alles vergoed als ik een situatie indien voor mijn gadget?

Bij het instellen van je vangnet geef jij je wenselijke dekking en een maximale bijdrage aan een ander in je cirkels op. Bij een vangnet voor gadgets is je wenselijke dekking het totale bedrag aan vergoedingen dat jij per half jaar van je netwerk kan ontvangen. We kijken altijd naar het totaal ontvangen vergoedingen van de afgelopen zes maanden om te kijken of jij je dekking niet al overschreden hebt. De vergoeding is nooit hoger dan de schade zelf of dan je dekking. Hieronder zie je twee situaties.

Schade kleiner dan dekking
Vergoeding bij schade groter dan dekking.

Op basis van deze maximale bijdrage komt een dekking tot stand. Bij het berekenen van de dekking van je situatie gebruiken wij altijd instellingen die minstens zeven dagen geleden gemaakt zijn. 

Een account is gratis

Begin gratis met het bouwen van je netwerk. Je begint pas met betalen op het moment dat je een vangnet instelt.

Maak gratis een account