Hoe en wanneer vindt de maandelijkse betaling plaats?

Je geeft bij het instellen van het backup toestemming aan CommonEasy om middels een automatisch incasso te betalen. De abonnementskosten en maandelijkse spaarbedrag worden tegelijk geïncasseerd. De grootte van het spaarbedrag zal bepaald worden op basis van je wenselijke dekking.

Moment van incasso
De incasso-opdracht zal op dag 20 van de maand gestuurd worden naar Mangopay. De opdracht zal binnen 5 tot 8 dagen uitgevoerd worden. Je ontvangt hiervoor een vooraankondiging per mail.

Eerste incasso
Stel je voor de 20ste van de maand je eerste backup in? Dan sturen we dezelfde maand nog een incasso opdracht naar bank. 

Bij bereiken wenselijk saldo
Nadat je het wenselijk saldo bereikt hebt blijft de automatische incasso doorlopen. Het verschil tussen je wenselijk saldo en je saldo kan je altijd vrij van kosten opnemen via je je wallet. Zie het als een extra spaarpot. We willen liever dat je af en toe wat geld op kan nemen dan dat je geld bij moet leggen op het moment dat iemand hulp nodig heeft. 

Mislukte incasso
Indien een automatisch incasso mislukt dan zal CommonEasy je een bericht sturen. Je kan per iDeal of bankoverschrijving het spaarbedrag dan alsnog overmaken naar je bank. Indien het spaarbedrag niet tijdig voldaan wordt dan kan CommonEasy je eventuele situatie blokkeren of je backup resetten. Je kunt hierdoor connecties niet meer helpen, maar jij kan zelf ook niet meer geholpen worden. Eventuele verschuldigde abonnementskosten worden met je saldo verrekend. 

Was dit nuttig?

Florian de Ridder

13 juni 2016